blanes.cat




×

Noticia publicada a la web el 12/04/2017 08:53:06 PM.

ATENCIÓ: pot incloue informació no actualitzada.

El CDR de Blanes reclama la llibertat de dos dels membres del govern i dels presidents d’Òmnium i l’ANC

El CDR de Blanes reclama la llibertat de dos dels membres del govern i dels presidents d’Òmnium i l’ANC

Aquest vespre s’ha fet una concentració en senyal de rebuig a la decisió del Tribunal Suprem de mantenir a la presó Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart

Blanes ha tornat a viure el vespre d’aquest dilluns una nova concentració com les que es porten fent les darreres setmanes per continuar reclamant la llibertat dels presos polítics. Seguint la convocatòria del CDR –Comitè de Defensa de la República-, diverses persones s’han aplegat a les vuit del vespre al Passeig de Dintre, davant l’Ajuntament de Blanes, i han escoltat el manifest reivindicatiu llegit per diverses persones.


El manifest “TOTS a casa!” ha reclamat justícia envers els dos membres del govern i els presidents d’Òmnium i ANC que finalment avui no han quedat en llibertat: Oriol Junqueras, Joaquim Forn, Jordi Cuixart i Jordi Sànchez. El Tribunal Suprem ha decidit que romanguin empresonats, i en aquest sentit en el text s’ha recordat de quin tipus de presoners es tracta: “A l’Europa de 2017 l’Estat espanyol persegueix les idees polítiques, hi ha presos polítics, no hi ha cap mena de separació de poders ni, per tant, de justícia. Es demana als empresonats que acatin ordres polítiques i se sotmetin ideològicament”.

En el manifest també s’explica que l’alegria pel retorn a casa de la resta de consellers cessats i empresonats fins avui –Dolors Bassa, Josep Rull, Jordi Turull, Raül Romeva, Meritzxell Borràs i Carles Mundó- s’ha vist entelada per l’absència dels qui hauran de continuar privats de llibertat. Per això, s’ha remarcat: “No us oblidem ni us oblidarem. Mentre sigueu allà, tancats, inundarem les ciutats i pobles d’accions per mostrar al món que reclamem l’alliberament d’uns amics i companys que mai haurien d’haver entrat a la presó. Us volem lliures perquè no heu comès cap delicte i perquè vosaltres representeu tot allò pel qual nosaltres lluitem”.


També s’ha recordat la manifestació que s’està organitzant de cara al proper dijous 7 de desembre a Brusel·les, així com les eleccions del 21 de desembre per a les quals precisament aquesta propera matinada comença la campanya. La concentració s’ha tancat amb la interpretació col·lectiva de l’Himne Nacional de Catalunya, El Cant dels Segadors.


Data de realització: | Data de la darrera actualització: 12/04/2017